miercuri, 14 noiembrie 2007

Noiembrie, ultimul bal

A 19-a editie a expozitiei Visual Communication de la Milano a fost prima care a primit titulatura de Viscom si care a adoptat si logo-ul celebrului eveniment patronat de Reed Exhibition. Noutatea se pare ca nu a fost de bun augur pentru organizatori, evenimentul situandu-se sub editia din 2006, atat ca numar de vizitatori, cat si ca premiere. Reculul pare sa se inscrie intr-un cadru ceva mai larg al unei recesiuni economice, care incepe sa vizeze si sectorul comunicarii vizuale, in consecinta si al productiei publicitare. Si pentru ca acest context neprielnic sa capete premisele unui esec, nu a fost nevoie decat de o coincidenta nefericita care a suprapus peste a doua zi a targului o greva care a paralizat serviciile de transport in marile metropole ale Italiei. Cum Rho Fiera, locul in care a fost organizat Viscom 2007, se afla la o distanta apreciabila de Milano, numarul vizitatorilor s-a redus la cei care au ajuns la targ cu masina personala. Pentru ca starea de confuzie sa fie generala, greva nu a mai avut loc, asa ca in a doua jumatate a zilei numarul de vizitatori a inceput sa creasca. In ceea ce priveste numarul vizitatorilor din Romania nu a fost mai mare decat in anii precedenti, ci… mai lat, astfel ca, celebrul caz care a tinut prima pagina a ziarelor din peninsula si din Romania vreme de o saptamana, a facut ca expozitia sa nu beneficieze de mai mult de 10 vizitatori romani.


Dincolo de aceste evenimente sau coincidente nefaste evenimentul s-a incadrat in nota obisnuita a unei manifestari care aduna laolalta producatori si distribuitori de echipamente si materiale atat din Europa cat si de pe alte continente. Lansari de echipamente, seminarii cu continut interesant, chiar daca, o nota proasta, au fost in exclusivitate sustinute in limba italiana, conferinte de presa si tot arsenalul pe care expozantii il etaleaza cu astfel de ocazii. Ca noutate am observat demersul unor companii, aflate printre expozanti, de a organiza happening-uri conexe evenimentului central care se desfasurau in afara programului si in alte locatii cu un aer mai extravagant. Atat cei de la EFI-Vutek, cat si organizatorii Fespa au ales o astfel de modalitate in care sa comunice cu publicul lor intr-un cadru mai relaxat si desprins de vanzoleala si forfota dintr-o zi obisnuita de targ.

In cele din urma, privind la experienta ultimilor ani, ramane o intrebare la care nu am reusit sa gasesc inca un raspuns corect: Oare in anii in care se organizeaza Fespa nici un alt eveniment regional nu are succes?

Niciun comentariu: